חשיבות בניית תקציב פיננסי מסודר אינה שאלה, החשיבות לא מוטלת בספק כבעל עסק עליך להערך תמיד לאותה נקודה בה חלים שינויים בעסק, בניית תקציב פיננסי נכון הנשען על מגמות נוכחיות בשוק, ועל העבר ייתן לך כבעל עסק את האפשרות להערך בהתאם.
בניית תקציב פיננסי + תקציב תזרים מזומנים לעסק מהווה למעשה חלק דומיננטי מהתוכנית העסקית, למעשה לבניית תקציב אני אישית קוראת תוכנית עסקית מצומצמת לעסק.
בהכנת תוכנית עסקית אנו בונים את החזון, המטרות ואבני הדרך לביצוע פעולותינו, התקציב לוקח את כל הנתונים הללו בבניית התחזיות הפיננסיות לעסק. כאשר אנו בונים תקציב תלת שנתי לעסק למעשה אנו בונים ומתווים את דרכו של העסק והמשך פריחתו. תקציב שנבנה נכון קל יותר להתאימו לשינויים שהתרחשו, מאשר להתאים את עצמך לשינויים שמתרחשים כלומר בשפה ציורית לרוץ אחרי הזנב שלך עצמך. שינויים שמתרחשים בשווקים השונים או שינויי הנהלה כאשר יש תקציב מהיימן יתן לנו את הכלים להתמודדות קלה יותר ולהחזרת העסק לקווים הנכונים של צמיחה והכוונה.
כאשר מתבוננים על בניית התקציב מנקודת מבט שונה מעט, נראה כי התקציב מהווה למעשה את תמצית התוכנית העסקית של העסק וכוללת את מתווה היעדים העסקים. בהכנת התקציב אנו מכריזים על המכירות שהעסק אמור לבצע ולפי חודשים, למעשה זהו ניתוח S.W.O.T. לעסק, מאחר וכאשר בונים את נתוני המכירות הנכונים, יש להתחשב בשינויים בהרגלי הצריכה, שינויים דמוגרפים באזור בו אנו נמצאים, והתיישנות טכנולוגית במצב של מוצרי טכנולוגיה. במקביל בבניית ההוצאות אנו בוחנים את השינוי במחירי חומרי הגלם או המוצרים שאנו רוכשים, שינויים במדיניות הבנקים במתן אשראי, אפשרויות להתייעלות טכנולוגית ועסקית.
בניית התקציב הנכון אשר לוקח את מרבית האפשרויות, נותן אפשרות להנהלה "לנקות את הראש" מהבחינה הפיננסית, מאחר ובנוסף לבניית התקציב הפיננסי דרוש לבנות גם את תזרים המזומנים המתוקצב. תזרים המזומנים המתוקצב ייתן לבעל העסק להבין מהן הבעיות הפיננסיות אשר יכולות להגרם לעסק כתוצאה מהחלטות שונות. את הדוחו"ת הללו רצוי לבנות בסינרגיה מושלמת בכדי שכל שינוי אשר תעשו באחד הדוחו"ת יתעדכן ישירות בדו"ח השני ויאפשר לכם את ההסתכלות הנכונה על הנתונים.
כבעל עסק צא וחשוב כיצד התכנון הפיננסי הנכון עומד לתעל את חייך, כאשר התקציב קיים וכן דו"ח תזרים מזומנים עתידי, לך כבעל עסק נותר עכשיו לעסוק בחלקים האחרים של העסק אשר חשובים לא פחות, לדוגמה יחסי האנוש בחברה, ביצועי אנשי המכירות בחברה האם הם עומדים ביעדים שבניתם יחד בתקציב או שעכשיו הם מגיעים עם אינסוף סיבות למה לא הצליחו למכור? תוכל לבחון את שרות הלקוחות שלך ואת רמת שימור הלקוחות בעסק. זכור כי ללקוח קיים ומרוצה בחברה קל יותר למכור מאשר לאתר לקוחות חדשים. יוותר בידך די זמן לבחון את יעילות המערכת בשלמותה ובקיצור תוכל להרוויח הרבה יותר.
החשוב ביותר הוא לבנות את הנתונים הפיננסים בדרך האמינה והיעילה ביותר אשר אפשרית מבחינת העסק. רצוי לא לקחת ופשוט להעלות ב X אחוזים את נתוני השנה
שרייבר רחל - ייעוץ וליווי פיננסי כלכלי עסקי קבלו עכשיו מדריך חינם להפוך לעסק מצליח הורדו עכשיו